1. Planken

Du starter i plankepositionen med dine underarme på gulvet og din krop holdt lige, og holder derefter denne position indtil udmattelse. Dette træner dine kernemuskler meget effektivt, så det virkelig kan mærkes bagefter!

Planken vil give dig super mavemuskler og virkelig få dit hjerte til at gallopere. En fantastisk hjemmetræning, der er god for dit hjerte, mavemuskler, rygmuskler og skuldre.

2. Bicycle crunches

Start i den traditionelle crunch position, men løft derefter dine skulderblade fra gulvet, mens du også bringer den modsatte albue mod det modsatte knæ.

Dette er en super måde at ramme dine nedre mavemuskler og dine hofter på, mens du ikke belaster din nakke.

3. Supermand

Dette er en anden god øvelse til at træne dine mavemuskler, men vil også træne og brystmuskler. Læg dig med maven nedad med armene strakt ud over hovedet, løft armene op en tomme eller to fra gulvet, mens du samtidig løfter benene 10cm over gulvet. Hold i 3 sekunder, gå derefter tilbage og slap af og gentag.

4. Crunches

Crunches har meget tilfælles med mavebøjninger, men der er forskel. De er en af de mest effektive øvelser til at ramme mavemusklernes midterste del – og så kan alle lave dem, ung eller gammel.

Du ligger på gulvet med hænderne på din mave og vipper så op til du mærker det strammer i mavemusklerne. Det er alt. Du skal ikke længere op, men du kan øve dig i at holde positionen hvor du spænder i et par sekunder af gangen.

5. Mavebøjninger

En af klassikerne som vi alle sammen kender fra gymnastik timerne. Mavebøjninger er ikke så populære idag fordi mange mener de er dårlige for nakken, men det er nu en effektiv øvelse til maven, som kan laves på en masse forskellige måder. Men husk at passe på nakken og ikke trække i den.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.